Samenbrengen mensen

Radio en televisie zijn van oudsher media die generaties en culturen bij elkaar brengen. Zo wordt de saamhorigheid bevorderd. De slogan ‘Thuis bij AVROTROS’ is dan ook niet voor niets een leidraad in de programmering.

AVROTROS wil met het amusement op elk niveau, van de Nederlandse dramaseries tot Muziekfeest op het Plein en de registratie van Sail, in eerste instantie als bindmiddel fungeren

Het slaan van bruggen is daadwerkelijk de kracht van audiovisuele media en vanuit die gedachte maken we programma’s waar jong en oud samen van kunnen genieten. Om hier meerwaarde aan te geven wordt ook in het amusement waar mogelijk een extra laag ingebouwd die de kijkers iets meegeeft. Het immens populaire Mindf*ck is aan de oppervlakte een illusieprogramma, maar in de tweede laag laat het programma zien hoe onze hersenen werken en hoe deze te manipuleren zijn. Dit geeft voer voor discussie thuis, onder vrienden of op de werkvloer bij de koffiezetautomaat. Wie is de Mol? is in eerste instantie een spelprogramma dat op televisie gevolgd kan worden. De verdieping zit hier in het gezamenlijk meespelen van de kijkers. Enerzijds met vrienden, familie en collega’s, anderzijds met heel Nederland via de voor het programma ontwikkelde app. Het programma verbindt Nederlanders en brengt duizenden mensen samen in het Amsterdamse Vondelpark als daar de finale plaatsvindt. Zo wil AVROTROS met amusement op elk niveau, van de Nederlandse dramaseries tot Muziekfeest op het Plein of de registratie van Sail, in eerste instantie als bindmiddel fungeren. We maken programma’s voor iedereen, maken deze laagdrempelig toegankelijk en we sluiten niemand buiten.